Nu!

Nu kan jag äntligen skriva lite grann om vad som hänt under de dagar som vi varit i Ammarnäs( fast vi är ju här fortfarande:)

Vi kom hit på skärtorsdagen. Tyvärr var det väääärldens storm:( så barnen kunde inte vara påskkärringar.... Men dom hade glada miner i alla fall. det är ju alltid kul att komma hit;)

På påskaftonen åkte vi till vår stuga i Aiternas. Där gjorde vi upp eld i stugan och påbörjade påskmiddan. Jag gjorde en laxtårta till förrätt, massa plockmat till varmrätt (+ sill o sånt) sen en vit chokladpannacotta tille fterrätt. MUMS! Vi hade bjudit upp mamma och Lennart så de kom också och åt.

Dan efteråt var vi bara ute och solade och körde lite skoter. Fiskelyckan var inge god..... tyvärr.

---------------------------

Niclas åkte hem på måndagen så jag och barnen har varit själva till torsdagkväll. Men det har inte gått någon nöd på oss! Vi har varit ute med skotern själva och det har gått mycket bra. Har varit upp på Äivesoive samt på Tjulträsk. Sen var vi avslutat dagarna med ett besök i backen. Fredrika har åkt slalom och jag och Zakarias har varit anringen i pulkbacken eller inne i dalstugan.

----------------------------

Hur går det med Diva då?
Jo bara bra. Men hon är en tuff rackare.
Får se när hon kommer underfund med att hon heter DIva. Hon vill alls inte komma nu när man ropar.
Men jag stressar inte fram något utan berömmer henne bara när hon självmant kommer fram till oss.

Tessie har börjat att busa med henne nu, rejält!
Det kan låta tufft mellan dom men lilla Diva är inte sen på att vara med på lite fighting!

Skoteråkning är väl inte det allra roligaste för en 10 veckors valp. Hon har dregglat för fullt när hon har åkt pulka. Men det har blivit bättre och bättre! KUL!

-----------------------------------

Eftersom jag inte har med överföringskabeln till kameran så får ni inte se några bilder. Dom kommer senare.
Vägde förresten Diva. 3 kg väger hon nu. Alltså har hon gått upp 8 hg på drygt 2 veckor. Vad det betyder vet jag inte. Höjden ska jag försöka mäta också. Det är ju den som kan vara det mest intressanta på små shelties...

--------------------------------------

Kul med Nattis lilla valp förresten! Sen kommer ju även Petras  lilla valp snart! + att vi har lilla Greta på tillväxt i kompiskretsen. Så det är några småttingar som kan få  busa vid tillfälle!!



Ha det bra!
Vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0