ja då var det sluttävlat på öland....


Efter en tvivelaktig(?) 5 felsbedömning någonstans på agilityklassens bana så fick vi 10 fel där...
Då vi klarade hopploppet med endast 0,32 tidsfel (tajt ref.tid) betydde det i slutändan att vi kom på en 24 plats.
Visst, det är väl OK men jag är väldigt besviken! Jag kände mig väldigt lugn inför båda loppen och Tessie är verkligen på topp. Därför kändes det snöpligt att inte ta sig vidare till finalerna i morgon....

Det som svider mest är de fem fel vi fick extra på agilityloppet. Det kan vara på gungan, men på filmen visar domaren INGEN som helst antydan att ens lyfta armen! Ändå får vi fem fel extra! Men för vad? Om man som domare är osäker varför ser man inte det på filmen då. Inte blir man väl mer säker när ekipaget gått i mål?!

Det riktigt sura är att OM vi inte fått de extra fem felen hade vi hamnat på en 12 plats! F-N måste man väl få säga en sådan här gång!?

Nåväl, jag ska äl ändå säga att Markus och Wilma gick ju faktiskt vidare till finalen iom deras 18 plats. Så imorgon ska vi i alla fall heja på dom! Ikväll är det film/godis/chips/rödvin/bacardi breezer som gäller för oss här i stuga 73!

Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Annelie

Ja, F-N får man verkligen säga. Jag har pratat med Erika och jag tycker det är konstigt att ni hann gå i mål och sen fick extra 5 fel ?!

Snöpligt värre :(

Men ni har ju fått tävla i SM och det är inte illa :) Det är sånt jag bara kan drömma om ;)

Men du får önska Markus lycka till och hoppas att det går bra.

PS: Jag har kollat resultatlistorna och det är tunga namn som dominerar där nere, tur att inte jag är och tävlar i Large :S

2008-06-14 @ 22:07:10
URL: http://annelienilsson.blogg.se/
Postat av: Annelie

Nu var det ett tag sedan sist :)

Hur har midsommar helgen varit?!

Här har det varit lugnt.

Jag tror att jag oxå kommer att fara till Gällivare på Fredan. Annars måste jag stiga upp så tidigt på Lördan :S

Du kan ju höra av dig så att jag vet på ett ungefär vilken tid du far upp på Fredan.

Ha de !!

2008-06-22 @ 22:36:24
URL: http://annelienilsson.blogg.se/
Postat av: Annelie

Nu var det ett tag sedan sist :)

Hur har midsommar helgen varit?!

Här har det varit lugnt.

Jag tror att jag oxå kommer att fara till Gällivare på Fredan. Annars måste jag stiga upp så tidigt på Lördan :S

Du kan ju höra av dig så att jag vet på ett ungefär vilken tid du far upp på Fredan.

Ha de !!

2008-06-22 @ 22:36:59
URL: http://annelienilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0