Tävling i Umeå!


På torsdagskväll kom jag och Tessie med tåget till Umeå. Det har varit rälsras(!) utanför Vännäas så många tåg var inställda. MEn inte tåg 91 (vårt tåg!) Så vi kom fram i tid. Nicklas och Katrine mötte upp oss på stationen. Sen gick vi hela långa vägen från stationen tillderas lägenhet (max 200meter..)

Upp på fredagmorgon och lika nervös som vanligt. Drack bara ett halvt glas apelsinjuice.
När det närmade sig start för agilityklassen skulle jag gå och titta om jag hade startnummer 11 eller 12.
Shit! Jag hade visst 2 i det här loppet! Det var bara att ta ut hunden och försöka gasa upp henne.
Vi körde på och loppet kändes helbra! Det visade sig sedan i resultatlistan.
Tvåa efter Isabelle och Kira med 3-4 tiondelar innebar ett Agilitycertifikat! Grattis till oss!!

Hopploppet kan vi glömma.... Där var jag helt ofokuserad. Skulle starta med telefonen hängandes halvvägs
utanför fickan. Gav den snabbt till en kille utanför banan. Startade, Tesie gick ur slalomen vid sista pinnarna,
jag hamnade fel vid ett hinder, tjorv med ett bakombyte, Tessie tog hindret bakvägen, vi tog en tunnel ut och
så var det slut!

Lagloppet gick klockrent så det är ju skönt att se att det är MIG det beror på när det knasar till sig:)
Tyvärr diskade sih Kira och Isabelle men det är ju bara att ta nya tag imorgon!

Efter loppen åkte vi hem till lägenheten (bor hos brorsan) vilade en stund, drack en aquatini, surrade med Erika, duschade, gick ner till kajen och åt en god kyckling med tillbehör samt en öl! Supergott efter en tävlingsdag. Sen gick vi på 7-01 (en kiosk) och köpte lösgodis. Såg på Tv en stund sen kom jag på att jag skulle färga håret!

Nu sitter jag med färg i håret och ska snart skölja bort den. Bara vanlig mellanbrun men jag tror nog att det blir ganska mörkt. Det är bara så svårt att göra själv när man fått längre hår! Hoppas bara att det blir jämnt. Det är så himla fult när det inte täcker överallt.

Nya tag till i morgon. Hade inte suttit fel med ett cert och championat......

Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0