Dygnets 24 timmar

  
Så var snart ännu en dag slut...
Jag förstår inte var alla dagar tar vägen?
Men det är klart att det går undan när man har saker att göra varje dag från 06.00-22.00.
Många bollar i luften och non-stop dessutom känns det som.
Juggling

En någorlunda vanlig dag hos familjen Lindgren/Norberg

06.00   Väckaren ringer
06.10   Masar mig upp (Drömläge, alltför ofta är den 06.30...)
06.15   Påklädd tar jag mig en prommis upp till postlådan för att hämta dagstidningen med hundarna
06.20   Fikar ev. en yoghurt eller ett glas juice. Läser tidningen
06.30   Väcker barnen (dom är jätteduktiga på att stigaupp/klä sig!)
07.00   Bilen rullar ut från gården (Drömläge, alltför ofta är den 07.20...)
07.15   Lämnat barnen på fritids och kör ut från byn.
07.55   Kommer fram till jobbet.

08.00-14.00   Järnet med barnen hela dagen.

14.00  Kaffe!?

14.15   Veckobrev, gympaplanering, kopiering, kolla mailen, ringa några samtal, klippa några kort, konstruera en årscirkel för barnens födelsedagar, skriva lite mer på julpjäsen, prata med kollegor om utvecklingssamtalen, osv osv...
16.30  Arbetsdagen slutar
16.45   Sitter i bilen på väg hem.
17.00   Niclas ringer och undrar vem som kan hämta barnen först. Det blir han som oftast nu när han jobbar i byn.
17.20   Jag kommer hem.
17.40-18.00  fixar middag
18.00   Niclas iväg på något möte/trasig lastbil/garagefix/sitter i telefonen/bokför osv osv. Jag kan ha telefonmöte, vara på ett möte, arbeta med ÖND, skriva Edenytt, planera inför morgondagen (vad ska med på skola/fritids?) osv osv... Vi försöker att dela på läxläsning och nattning. Just nu är det tyvärr mer jobb hemma än tid med barnen/hundarna.Tyvärr!
19.45   Kvällsfika med barnen.
20.00-20.30   Barnen i säng någongång vid den här tiden (Drömläge, alltför ofta har den blivit 21 och mer...)
21.00  Lost, House eller något annat som man MÅSTE se!
22.00  Går ner och kollar av om det är något man glömt så man inte behöver stå alldeles irriterad morgonen efter. Kollar mailen på datorn, kanske fastnar där en stund.
23.00 Borstar tänderna och släcker ner. Kanske kolla av TV'n en sväng till (Den står på på övervåningen).
23.30  Nu SKA jag ligga i sängen men jag har så svårt att varva ner! Ligger gärna och läser en bok, är inne i en bokslukarperiod.
24.00  Nu har jag lite panik när jag kollar på väckarklockan! Släcker lampan och vänder mig mot Niclas som somnat innan huvudet träffat kudden;) Myser in mig mot honom och hoppas falla i sömn snarast......zzzzzzzzzzzzz
06.00   Väckaren ringer......
En ny dag med skjutsning in till stan (barnen tränar karate) vem skjutsar/hämtar, kan du? kan jag? Nähä du då?OK

Ska försöka få en tidig kväll i kväll!
Ha det!

/Maria








Kommentarer
Postat av: Nattis

Roligt att läsa om dina fullspäckade dagar! :) Du verkar ha ett roligt jobb!

2008-11-13 @ 21:32:08
URL: http://www.nabo.se
Postat av: Erika

Du glömde städa, tömma diskmaskinen, tvätta kläder, vika tvätt m.m. m.m. Tänk ändå på allt det fina famljen faktiskt tillför en :) Sen måste man ju ha ett jobb och tjäna pengar för att kunna göra alla roliga saker med familjen :) Du ska se dig som lyckligt lottad som har så fullspäckade dagar, du är rikare än många människor som inte har varken jobb eller familj. Men jag håller med dig, det kan vara slitsamt och då har jag ju bara 1 barn, bor i stan, pluggar (när jag känner för det). Du gör det verkligen bra Maria!

kram

2008-11-13 @ 23:45:22
URL: http://www.vovve.info/rosso
Postat av: Therese P

imponerande! Hel hel hel heltidsjobb verkligen. kramar

2008-11-14 @ 18:46:56
Postat av: Annelie

Så där har jag det oxå men jag har ju inga barn som ska lämnas/hämtas. Men jag har allt för många övertids timmar varje vecka.

Ha en trevlig och rofylld helg !!

2008-11-14 @ 19:47:55
URL: http://annelienilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0