Snott från en annan blogg....


Mitt förra inlägg försvann.... Grrrrrrrrrrrrr!

Nåväl, får se om jag ids skriva lika långt.

Läste dessa ord på en blogg nånstans i cyberspace:

Vi moderna människor ska hinna med så mycket att det inte
räcker med att familjen består av två vuxna.

Samhällets krav på:

? Två inkomster
? Välsvarvade figurer
? Beresta och världsvana globetrotters
? Allmänbildade och medvetna vuxna
? Sjävförvkligande individer
? Utbildade människor
? Arbets och livserfarna arbetssökande
? Engagerade och uppdaterade föräldrar
? Informerade Internet användare
? Sysselsatta barn
? Städat och gärna stylat hem

är väl egentligen anpassat efter en familjesituation med ?få se nu ?inget barn
eller på sin höjd ett och då gärna med en tillmötesgående och icke arbetande
mor/farförälder.

Ja visst är det så sant!
Hur i hela friden ska man hinna med ALLT!?
Jag vill ju kunna ranta runt på byn/ se tv/ vara med barnen/ dricka kaffe och surra/ träna med hundarna/ prommisar/ Sitta vid datorn osv osv.
Inte hinnar jag ha det tip-top runtomkring mig då?
Hur GÖR man?
Kan någon tipsa mig???!!!!

/M

Kommentarer
Postat av: Maria Ö

Vinn på lotto! Då kan du skaffa städhjälp och någon som lagar mat, då hinner man med lite mer... Det tänkte jag göra. (vinna på lotto alltså) Vi syns till helgen!

2008-09-17 @ 09:39:58
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0