Bodenhelg i Gällivare!!!


I helgen har Bodensarna skrällt till rejält uppe i Gällivare!
Jag vet inte hur många pallplaceringar vi lyckades samla ihop men det var mååånga!!!!

Stort grattis till alla tävlande som gjorde kanonlopp!!

Själv gick det toppenbra på lördagen!
Jag och Tessie gick och vann Agilityklassen!
Jag körde på så j***a offensivt jag kunde, blindböt där det gick för att bibehålla Tessies fart.
 Rave 
Hopploppet gick ännu bättre!
Jag tror det blev 3 blindbyten och vi hade loppet i vår hand....

.... ända till näst sista hindret...

...jag missbedömde Tessies sug på det hindret och drog själv iväg liiite för snabbt.
Detta innebar att hon sprang förbi hopphindret och tog det sedan baklänges!
Fasen också, jag hade verkligen behövt det loppet för att få se tiden!
Hur pass mycket fortare kan det gå när vi kör på som galningar!?

Sen att vi, förmodligen(?), missade en SM-pinne var ju surt det också!

Nåväl, Diva har haft godkända lopp om man tänker på hennes träning...
Det är som bekant säcken och gungan som strular.
Men vi tar tag i detta och ser fram emot Drängsmark i slutet av augusti!
Hur man nu ska klasra sig såå länge?
Nu har ju tävlingarna bara avlöst varandra på helgerna.

På söndagen så diskade Tessie och jag oss i agilityn.
På andra hindet!
Snopet!

Det var ett hopphinder som första, sen kom en tunnel under A-hindret.
Tunneln låg dock så att det skulle inte vara några problem att ta den.
Trodde jag!
Schwooop, så satt Tessie högst upp på A:et....

I hopploppet kom vi 2:a och knep vår näst sista SM-pinne.
Hade varit "skönt" om vi tagit en även på lördagen...
Men nu som sagt är det bara att vila/ladda till Drängsmark.

Sen finns ju även Luleå i september, Jokkmokk i november samt Nordmaling i mars(!).

_________

Idag har Zakarias åkt till Elias E-W, Fredrika är med Engla och jag....
Ja, jag har faktiskt tvättat och städat uppe!
Samt hunnit med en kaffe hos min bästa granne Stina!
Tack för att du finns!

Kram






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0