Camillakursen!


Då har man blivit drillad i dagarna två!
Tessie har inte varit sig riktigt lik.
Visst, hon är inte supersnabbast, men hon har känts seeeg.
Kan vara att vi tävlat i 2 dagar (+ fredagens 2 laglopp) samt värmen.
Men jag vill inte direkt skylla på något.

I allafall har Camilla fått mig  att känna att jag SKA lita på Tessie.
Hon behöver lite extra draghjälp och då var ju BLINDBYTEN något som verkligen hjälpte!

 German Shepard Dancing Dog 6 

Det kändes jätteflytigt när vi väl kom igång med det och sen gick vi bara banvandringarna och letade blindbyten:)
Det är ju lite läbbigt att lämna hunden bakom ryggen, men har man bara förberett/sprungit/placerat sig så gick det som smort!

Fick precis ett mail från Camilla där hon bl.a skev:
Och kom ihåg: LITA PÅ HUNDEN! TRO PÅ DIG SJÄLV! DU HINNER! OCH DU KAN!!!

Även Gudrun fick upp ögonen på mig.
Vi hade en givande pratstund om fart och tänket kring det.
Så med Diva ska jag nu tänka om och köra mycket fart/raksträckor/"släpp".
Även med Tessie ska jag köra mycket rakt fram/återkommande övningar/backchaining så att hennes självförtroende ökar!

Det har varit två dagar fyllda med härliga ögonblick så jag är så nöjd!
Först var det lite synd att vi blev så få, men guuud vad vi har fått springa!!!
Så det har verkligen varit valuta för pengarna.  

Annelie och Linnea ska upp till Gällivare i helgen så vi sa att vi skulle hjälpa varandra vid banvandringen;)

Nu ska jag äta lunch med barnen och sedan kanske det blir en sväng in på Storheden.
Vi får se.

/Maria






Kommentarer
Postat av: Maria

Skoj med kurs! Hade också velat gå men jag var tvungen att jobba den här veckan plus att Donna inte orkar med en kurs än så länge och Lava kändes inte redo för en en tävlingsförarkurs men kul hade det varit.

Vi syns till helgen då ska vi kolla in alla dina läckra bakombyten :)

2009-07-16 @ 12:36:57
URL: http://www.freewebs.com/doggydonna
Postat av: Maria igen

Menade förstås blindbyten och inte bakombyten...

2009-07-16 @ 14:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0